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International Economics Institute

Marketing

Objectives

Research in marketing covers all aspects related to commercialisation and market research, but focuses more concretely on three extensive areas of research:

- Marketing channels

- International marketing

- Consumer satisfaction

MARKETING CHANNELS

The research area that revolves around marketing channels analyses topics of current relevance such as service quality, customer satisfaction, service value, service management, point of sale management both in terms of department stores and also traditional trade and e-logistics or new technologies applied to logistics or commercial distribution.

INTERNATIONAL MARKETING In the field of international marketing, our research covers aspects such as the analysis and diagnosis of internationalised businesses at each stage of the internationalisation process, international strategy, the influence of culture on trade relations and the analysis and diagnosis of government aid for business internationalisation.

CONSUMER SATISFACTION Consumer satisfaction concentrates on the study of consumer expectation management, the analysis of emotions that affect purchasing behaviour, consumer lock in and the various factors of which consumer behaviour comprises.

Publications

Gil Saura, I., Ruiz Molina, E. (2011): "Logistics service quality and buyer-customer relationships: The moderating role of technology in B2B and B2C". Service Industries Journal. London-Reino Unido

G.Gallarza, M., Gil Saura, I., Holbrook, M. (2010): "The value of value: further excursions on the role of customer". Journal of Consumer Behavior

Gil Saura, I., Berenguer, G. (2010): "Relational benefits and loyalty in retailing: an inter-sector comparison". International Journal of Retail & Distribution Management. Vol. 37 (6): 493-509

Ruiz, E., Gil Saura, I., Moliner, B. (2010): "Information and Communication Techniques in Rural Hotels". Journal of Sustainable Economy. Suiza

Gil Saura, I., Ruiz, E., Calderón García, H. (2009): "La influencia de las TIC en la satisfacción del cliente en el comercio minorista". Cuadernos de Administración

Papers

Fuentes, M., Gil Saura, I. (2010): "La utilidad de la percepción sobre calidad de servicio electrónico como criterio de segmentación en el comercio B2C". 9th International Marketing Trends Congress

Gil Saura, I., Ruiz, E., Moliner, B (2010): "El uso de las tecnologías de la información y la comunicación como elemento de diferenciación en hoteles". 9th International Marketing Trends Congress

Gallarza, M., Servera, D., Arteaga, F., Gil Saura, I. (2010): "El marketing de eventos y el voluntariado: análisis del valor de la experiencia". 9th International Marketing Trends Congress

Ruiz, E., Gil Saura, I., Moliner, B. (2010): "La creación de valor y la satisfacción en las relaciones entre las empresas de servicios". 9th International Marketing Trends Congress

Calderón García, H., Frasquet del Toro, M., Cervera Taulet, A. (2010): "Quality of the relationship between universities and organizations". International Technology, Education and Development Conference. INTED 2010

Projects

La Dirección Comercial Adaptada al EEES (Facultat d´Economia. Universitat de València, 2009-2011)
Calderón García, H.

Programa de Formación a Distancia on-line: INTERNACIONALIZACIÓN DE LA EMPRESA DE LA COMUNITAT VALENCIANA: PROFUNDIZACIÓN EN EL CONOCIMIENTO DE LOS DIFERENTES SECTORES PRODUCTIVOS (Instituto Valenciano de la Exportación-IVEX, 2009-2010)
Calderón García, H., Fayos, T.

Estudio sobre Etiqueta de Calidad "Made in Europe" (Agrupación Regional Valenciana de Exportadores de Transformados-ARVET, 2009-2010)
Calderón García, H., Mollá, A.

Análisis del efecto de las Tecnologías de la información en el ámbito de la empresa y el consumidor turísticos. Aproximación a la creación de valor y lealtad a través de la diferenciación (Ministerio de Educación y Ciencia, 2007-2010)
Gil Saura, I.

Configuración de las universidades como centros de educación a lo largo de la vida del ciudadano mediante la gestión de relaciones entre sus stakeholders (MEDU - Ministerio de Educación y Ciencia, 2007-2010)
Calderón García, H.

 

Research

International Trade
International Accounting
Macroeconomics
Marketing
Environment
Financial and Math. Modelling
Transport and Logistics
Tourism
Foreign Inversions
Women and Labour Market