DEFINICIÓ DE MISSIÓ, VISIÓ I VALORS DEL
INSTITUT INTERUNIVERSITARI D' ECONOMIA
INTERNACIONAL – SEU VALÈNCIA.
1.1 MISSIÓ DE L' INSTITUT INTERUNIVERSITARI D' ECONOMIA INTERNACIONAL-VALÈNCIA.
L' Institut d' Economia Internacional és un centre de recerca i formació especialitzada i multidisciplinar. La seua creació en 1995 va ser promoguda per les Universitats d'Alacant (IEI Alacant), Jaume I de Castelló (IEI Castelló) i València (Estudi general), de les quals forma part com a Institut propi d'àmbit interuniversitari.
La seva missió és fomentar, coordinar i dur a terme activitats destinades al desenvolupament del coneixement, amb una perspectiva analítica i metodològica que proporciona excel·lència al conjunt de stakeholders i contribueix al desenvolupament de la nostra societat a través de la generació, la difusió i la transferència dels resultats de la recerca i mitjançant activitats de caràcter formatiu o d'assessorament, potenciant el treball en equip i la recerca multidisciplinària mitjançant xarxes de col·laboració .
Són conceptes bàsics en el marc del desenvolupament del coneixement:
-
Aprenentatge
-
Informació
-
Creativitat
-
Intel·ligència competitiva
-
Tecnologia
-
Capital intel·lectual
-
Connectivitat
Amb una clara vinculació al seu territori -València i la seua àrea metropolitana-, encara que des del prisma internacional, l'IEI té com a meta la millora de la qualitat de vida de la societat en general mitjançant processos d'investigació, transferència i formació en la millora de:
-
Competitivitat
-
Capacitat innovadora de les empreses
-
Productivitat laboral
-
Creixement empresarial
-
Cultures emprenedores
-
Internacionalització
-
Connectivitat de València
-
Qualitat i reputació de les institucions valencianes
Tot això sota el compromís amb:
-
La sostenibilitat econòmica, però també mediambiental i sociocultural
-
La perspectiva de gènere
-
El benestar de la societat
1.2 VISIÓ DE L' INSTITUT INTERUNIVERSITARI D' ECONOMIA INTERNACIONAL-VALÈNCIA.
Ser referent com a centre investigador multidisciplinari de prestigi i d' impacte internacional en el marc de l' anàlisi de l' economia i la realitat empresarial, amb especial èmfasi en les àrees següents:
-
Comerç Exterior
-
Informació Financera Corporativa: Transparència I Divulgació
-
Anàlisi Econòmica Internacional
-
Economia Del Medi Ambient
-
Transport I Logística
-
Turisme, Cultura, Esport i Serveis
-
Innovació sostenible
Això anterior, liderant la generació de sinergies mitjançant l' establiment de relacions permanents amb altres institucions, empreses i centres de recerca espanyols i estrangers.
1.3 VALORS DE L' INSTITUT INTERUNIVERSITARI D' ECONOMIA INTERNACIONAL- VALÈNCIA.